Fani na koncercie Linkin Park, ktry przynisł stratę / Dominik Gajda
Fani na koncercie Linkin Park, ktry przynisł stratę / Dominik Gajda

 

UM Rybnik podał dokładne liczby związane z pięcioma imprezami z udziałem światowych gwiazd na stadionie.

 

W 2011 roku zagrał dla nas Bryan Adams. Koncert był niejako prezentem. Miasto wynajęło firmie Prestige stadion i zapewniło bezpłatną komunikację autobusową na swoim terenie dla uczestników koncertu, zorganizowało parkingi na drogach dojazdowych do stadionu oraz czytelne oznaczenie dróg dojazdowych w tym dniu oraz zabezpieczyło murawę boiska na stadionie przed ewentualnymi zniszczeniami.

Rok później zagrał Guns N` Roses. Ta impreza kosztowała miasto już 196 436 zł. Na Roda Stewarta w 2013 roku miasto wydało aż 1 000 039,99 zł. 30 Seconds to Mars w 2014 uszczuplił budżet miasta o 615 000 zł. Najdroższy był ubiegłoroczny Linkin Park, za którego koncert Rybnik wyłożył 1 845 020 zł!

- Pieniądze te były przeznaczone na kompleksową organizację wydarzenia, czyli na wszelkie koszty produkcyjne, reklamowe, promocyjne, techniczne i inne wynikające ze specyfiki branży. Warto dodać, że koszty poniesione przez miasto to nie całkowity koszt organizacji koncertów.

Z pieniędzy tych pokrywana była technika estradowa i inny sprzęt potrzebny do organizacji koncertów. Organizator wynajmował także odpłatnie stadion na potrzeby organizacji wydarzenia. Praca służb miejskich była niefinansowym wkładem miasta w wydarzenie.

Miasto uczestniczyło w zyskach lub stratach z koncertów. I tak zysk z koncertu Gunsów wyniósł 51 670,81 zł. Na Rodzie miasto straciło,162 831,65 zł. Kolejny plus zanotowano na Marsach, 270 828,76 zł. No i duża strata na Linkin Park, bo 200 000 zł.

Na temat koncertu Bryana Adamsa w Rybniku odnotowano 1043 publikacje w różnego rodzaju mediach. Gdyby obliczyć równoważny dla nich ekwiwalent reklamowy wartość wspomnianych publikacji wyniosłaby 4 468 690 złotych. Wartość kampanii promocyjnej Guns N` Roses oszacowano na 9 098 349,57 zł netto (wg oficjalnych cenników katalogowych). Ogólna wartość działań dziennikarskich dotyczących koncertu Roda Stewarta (w przeliczeniu na ekwiwalent reklamowy) to 3 574 697 zł, a całkowita wartość kampanii 9 697 756 zł.

Ogólną wartość działań promocyjnych w mediach w związku z koncertem 30 Seconds to Mars wyceniono na 2 660 150 zł , a całkowitą wartość kampanii na 7 259 650 zł. Ogólna wartość działań redakcyjnych związanych koncertem Linkin Park wyniosła 4 586 366 zł, a całkowita wartość kampanii promocyjnej 7 755 413 zł.

WYIMM

51 670,81 zł - zysk miasta na koncercie Guns N` Roses

162 831,65 zł - strata miasta na koncercie Roda Stewarta.

270 828,76 zł - zysk miasta ka koncercie 30 Seconds To Mars.

200 000 zł - strata miasta na koncercie Bryana Adamsa

1

Komentarze

  • M.L. Jakie straty 21 kwietnia 2016 20:12A jakie straty przynoszą miastu nieudolni i za nic nieodpowiedzialni urzędnicy pobierający wysokie pensje?

Dodaj komentarz