Pomysł dyżuru okazał się strzałem w dziesiątkę / Monika Bobrzyk-Lis
Pomysł dyżuru okazał się strzałem w dziesiątkę / Monika Bobrzyk-Lis

 

Pracownik MZK dyżurował w poniedziałek w Miejskim Ośrodku Kultury, by ułatwić ludziom załatwienie wielu spraw.

 

Pasażerowie mogli uaktualnić uprawnienia do przejazdów ulgowych. Uczniowie i studenci musieli przynieść ważną legitymację studencką lub szkolną, podbitą na kolejny rok. Seniorzy mogli odebrać e-karty. Dyżur okazał się strzałem w dziesiątkę. Jak poinformował Rafał Jabłoński, pełnomocnik MZK ds. mediów, wydano około 80 bezpłatnych e-kart, około 95 procent z nich stanowiły bilety dla seniorów (głównie karty wyrabiane "na miejscu", karty wydane po wcześniejszym złożeniu wniosku), a około 5 procent bilety dla osób o znacznym stopniu niepełnosprawności. Ponadto około 30 kart wyrobiono "na miejscu" z przeznaczeniem na bilety miesięczne oraz spersonalizowane portmonetki.

Na dyżur przyszło około 40 osób, które przedłużały ulgi (uczniowie) i około 20 osób celem zasięgnięcia informacji. – W sumie z dyżuru skorzystało około 170 mieszkańców. Należy dodać, że określenie "na miejscu" oznacza, że wnioski zostały złożone w Czerwionce i od razu wydrukowane, więc (pasażerowie nie musieli czekać i zgłaszać się po raz drugi po odbiór. Byliśmy dla pasażerów w godzinach od 11 do około 17.30, jako że dyżur przedłużył się o około 30 minut, do ostatniego pasażera – informuje Rafał Jabłoński.

Jak dodaje, dyżur był udogodnieniem dla ludzi starszych, którzy mogli złożyć wniosek i na miejscu tego samego dnia odebrać bilety, jak również porozmawiać na nurtujące tematy dotyczące komunikacji miejskiej. Pasażerów najczęściej interesowało to, kto może uzyskać ulgowe bilety oraz jak używać e-biletów.

Komentarze

Dodaj komentarz