Ostoja - Domki nad morzem
ładowanie...

24 maja 2017

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Bliźnięta
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Lokale
  4. Mieszkania
  5. Handel
  6. Usługi
  7. Finanse
  8. Zdrowie i Uroda
  9. Praca
  10. Szukam pracy
  11. Zwierzęta
  12. Podaruję
  13. Różne
  14. Dodaj ogłoszenie
Na teren kampusu i do ZUS przyszły setki osób. Jutro kolejna odsłona akcji. Tym razem w Puls-Medzie przy ulicy Grynwaldzkiej.
22.05.2017
0
PGG z sukcesem zakończyła negocjacje. Umowę podpisano 19 maja.
22.05.2017
1
Dziś wszystkie linie autobusowe powinny być już obsłużone zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Czy tak będzie? Miejmy nadzieję.
22.05.2017
0
Policjanci z Żor wspólnie z kolegami z komendy wojewódzkiej w Katowicach zlikwidowali uprawę, gdzie rosło 250 krzewów konopi. Zabezpieczono także 22 lg marihuany i sprzęt do jej wytwarzania.
22.05.2017
0
Na bramie wisi tabliczka z informacją, że zamknięte do odwołania. Firma prowadząca ośrodek napisała na portalu społecznościowym, że problemem jest osoba prezydenta.
19.05.2017
2
Co znaczy KAC? Kreatywni anty chlaniu
24.02.2017   Region   Czas wolny  

Plakat promujący wydarzenie

Fundacja EDF Polska ogłasza casting do udziału w projekcie taneczno-filmowym K.A.C Kreatywni Anty Chlaniu. Kiedy się odbędzie? W tę sobotę!

Etap edukacji szkolnej jest niezwykle istotnym okresem w życiu człowieka i ma ogromny wpływ na jego dorosłe życie. W tym okresie buduje się świadomość własnych możliwości i umiejętności, zdobywa się doświadczenia i wiedzę na kolejne lata życia. Również bardzo intensywnie kodują się porażki i poczucie wstydu w świadomości młodych ludzi. Różnice w zamożności rodzin, poziomu życia, dostępu do dóbr materialnych oraz zajęć pozalekcyjnych wpływają na samoocenę dzieci i młodzieży. Utrwala się podział na uczniów zdolnych i aktywnych, zaangażowanych w życie klasy i szkoły oraz tych gorszych, z których klasa i szkoła czerpie mniejszy pożytek. Niejednokrotnie podział ten wynika z pewności siebie i obycia uczniów, którzy mają dostęp do zajęć dodatkowych, takich jak taniec, sport, lekcje gry na instrumentach oraz zdobytych przez nich nadprogramowych umiejętności.

W każdym roku szkolnym kilkakrotnie odbywają się imprezy okolicznościowe, w trakcie których zaprezentować się mogą uczniowie, którzy takie dodatkowe umiejętności posiadają-śpiewają, grają na instrumentach, tańczą, recytują. Dzieci i młodzież, które z przyczyn finansowych lub z powodu innych sytuacji życiowych nie mogą korzystać z dodatkowych zajęć, pozostają na widowni do końca swojej edukacji. Niestety, w dorosłym życiu bardzo ciężko przekroczyć granice, których nie pokonało się w wieku szkolnym. Poczucie bycia gorszym lub mniej zdolnym lub niezauważanym nasila frustrację i agresję oraz pcha dzieci i młodzież w sytuacje skrajne, takie jak bójki, alkohol, narkotyki.

Projekt umożliwi bezpłatny dostęp do zajęć tanecznych, co będzie szansą dla dzieci i młodzieży z mniej zamożnych rodzin. Jednocześnie uczestnicy projektu będą mieli do zrealizowania wspólny cel jakim będzie stworzenie spektaklu i nagranie filmu. Filmu bez zbędnych dialogów, zadziwiającego, przykuwającego uwagę muzyką, ruchem, aktorstwem, tańcem, strojami, modą. To, co jest codziennością, w połączeniu z pasją i zaangażowaniem, w pomysłowej aranżacji, w niekonwencjonalnej odsłonie przyciągnie uwagę młodzieży i dorosłych.

Dodatkowo projekt podaje dzieciom i młodzieży trudny temat w takiej formie, która jest obecnie najbliżej nas wszystkich. Dzieci i młodzież spędzają dużo czasu błądząc po stronach internetowych, a krótkie nagranie wrzucone na stronę internetową czy Facebooka ma szansę zostać zauważone, skomentowane, może wywoła dyskusję. Uczestnicy projektu, poza godzinami spędzonymi na sali treningowej, wezmą udział w trzydniowy wyjeździe treningowym, co będzie okazją do wynagrodzenia uczestników za pracą i zaangażowanie, zintegrowanie grupy i przeprowadzenie warsztatów profilaktycznych poza murami szkoły.

Przygotowany spektakl zostanie nagrany i zmontowany tak, aby efekt końcowy był najbliższy oczekiwaniom uczestników, aby mogli się z nim utożsamiać i z dumą prezentować rówieśnikom. Działaniami profilaktycznymi w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi zostaną objęci zarówno tancerze, jak i wszyscy widzowie, którzy będą mieli okazję film obejrzeć.


- W temacie uzależnień zrobiono i powiedziano już wiele. Dzieci i młodzież niechętnie słuchają wykładów i pogadanek, szczególnie w szkołach, gdzie trudno jest się otworzyć i szczerze mówić o swoich doświadczeniach w temacie używek, szczególnie w obecności swoich nauczycieli - tłumaczy Anna Kiermaszek, odpowiedzialna za projekt.
Aby dotrzeć do dzieci i młodzieży i móc przekazywać im profilaktyczne treści, w taki sposób, aby chciały słuchać, należy poświęcić im czas i uwagę oraz mieć dużo empatii. Wykorzystanie tańca, wspólnych treningów i pracy nad tematem alkoholu, aby osiągnąć wspólny cel, jakim jest nagranie filmu, jest zupełnie innym działaniem profilaktycznym. Wyrażanie emocji w ruchu, wcielanie się w role, odgrywanie scen, z pewnością ułatwi tancerzom przepracowanie tematu na własnej skórze, a także pokaże ich własne doświadczenie w tym temacie, co może być cenną informacją dla pracujących z nimi instruktorami. Należy również sięgać po nowoczesne formy przekazu i niestandardowe rozwiązania. W projekcie weźmie udział 40 tancerzy (dzieci i młodzież w wieku szkolnym).

Jakie są przewidywane rezultaty? Trwałym efektem końcowym projektu będzie film pozbawiony dialogów, ale przemawiający do widzów poprzez taniec. Bohaterami filmu będą dzieci i młodzież, którzy uczestniczyli w warsztatach tanecznych i to oni będą przemawiać do swoich rówieśników. Użycie nowoczesnych technologii wpłynie na atrakcyjność projektu, nie będzie to w ich odczuciu kolejne "gadanie" dorosłych. Udział w projekcie i stworzenie filmu pozwoli młodym tancerzom na działanie artystyczne, nowe doświadczenie, ogromną taneczną przygodę. Prezentacje filmu będą pretekstem do dyskusji na temat uzależnień, narkotyków i alkoholu. Utrwalenie przygotowanego materiału tanecznego umożliwi odtwarzanie filmu w zależności od potrzeb i okazji szkolnych i nie tylko. Tworzenie wspólnego dzieła, angażowanie się i pracowanie nad wspólnym celem zintegruje młodzież i umożliwi intensywne przepracowanie problemu, jakim są uzależnienia.


Casting odbędzie się 25 lutego (sobota) w salach tanecznych Fundacji EDF Polska (ul. Podmiejska, Rybnik). - Zapraszamy dzieci oraz młodzież w wieku szkolnym, od klasy 1 szkoły podstawowej do końca edukacji licealnej. Casting przeprowadzony będzie w formie warsztatowej. Wszystkich chętnych zapraszamy do spróbowania swoich sił podczas mini warsztatów w różnych stylach tanecznych (jazz, hip-hop, breakdance, salsa, tanie nowoczesny). Zadaniem kandydatów będzie opanowanie fragmentu choreografii w krótkim czasie, a następnie zaprezentowaniem go przed jury.
Nie musisz przygotowywać własnego układu! Tańczysz z całą grupą, nie solo! - zachęcają organizatorzy.

Plan castingu:
9:00 - rejestracja, rozgrzewka
9:30 - 10:00 - jazz warsztat
10:00 - 10:15 - jazz prezentacja grupy
10:15 - przerwa
10:30 - 11:00 - hip-hop warsztat
11:00 - 11:15 - hip-hop prezentacja grupy
11:15 - przerwa
11:30 - 12:00 - salsa warsztat
12:00 - 12:15 - salsa prezentacja grupy
12:15 - przerwa
12:30 - 13:00 - break dance warsztat
13:00-13:15 - breakdance prezentacja grupy
13:15 - przerwa
13:30 - 14:00 - taniec nowoczesny warsztat
14:00 - 14:15 - taniec nowoczesny prezentacja
14:15 - przerwa
14:30 - spotkanie dla rodziców i zainteresowanych dzieci oraz młodzieży dotyczące szczegółów projektu oraz planu treningowego; ogłoszenie wyników rekrutacji.

Zgłoszenia na casting należy wysyłać na adres dance4kids.edu@gmail.com - w treści trzeba podać imię i nazwisko, wiek i wybrane kategorie taneczne (można wziąć udział we wszystkich blokach).
Warsztaty odbywać będą się bez podziału na kategorie wiekowe. Dopiero podczas prezentacji grupa zostanie podzielona (tylko w razie potrzeby).

Masz pytania? Dzwoń pod numer 530 749 205.

ADR
Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Brak komentarzy
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Tresna
Praca w Niemczech
Nasza sonda
Czy kierowcy Transgóru wybrali dobrą formę walki o podwyżki?



42529,43282,43280,43276,43274,43266,43292,43291,43290,43289,43288,43287,43286,43284,43281,43279,43278,43277,43275,43273,43272,43271,43270,43269,43268,43267,43265,43264,43263,43262,43261,43251,43250,43249,43227,43189,43222,43165,43108,43050,43004,43223,43167,43121,43051,43011,43122,43090,43009,42902,42830,41464,41185,41139,41093,40871,43224,43168,43123,43065,43022,35489,35311,35310,30320,28101