Sprawa budzi spore kontrowersje, ale to nie pierwszy taki przypadek. Osiem lat temu gmina promowała budowę kanalizacji, i to z sukcesem w skali krajowej!
Gmina Rybnik przeznaczy 100 tysięcy złotych na... promocję budowy drogi Racibórz – Pszczyna. Sprawa wywołuje sporo kontrowersji. – Czy na potrzeby kampanii będzie przygotowana nowa wizualizacja przebiegu drogi i nowy film? Przecież takie rzeczy w internecie już krążą. W uzasadnieniu do tej decyzji czytamy, że mamy uświadomić mieszkańcom, jak ogromną wagę dla Rybnika ma ta droga. Moim zdaniem rybniczanie już są uświadomieni i te 100 tysięcy złotych to jest troszeczkę za dużo na taką akcję promocyjną – mówi radna miejska Ana Gruszka.
Prezydent Piotr Kuczera odpowiada, że celem promocji tej inwestycji ma być m.in. informowanie o przebiegu trasy i o etapach poszczególnych prac. – Czekamy na terminarz prac, z tą informacją chciałbym pójść do mieszkańców. Pokazać, w jakim czasie co się będzie działo. Dlaczego tak? Ponieważ spotykam się z radami dzielnic, z mieszkańcami, informacji nigdy za mało. Tym bardziej że przebieg tej drogi w poszczególnych dzielnicach budzi wielkie zaciekawienie. To największa inwestycja od czasu budowy kanalizacji czy też budowy elektrowni. Myślę, że ta kwota jest adekwatna do tego, by rybniczanie byli dobrze poinformowani o tym, jak przebiegają prace, gdzie są prowadzone. Te pieniądze będą skutecznie i dobrze wydane – zapewnia prezydent Piotr Kuczera.
Radnej Gruszki nie przekonują te wyjaśnienia. – Za bardzo nieodpowiedzialną przyjmuję odpowiedź prezydenta, że skoro inwestycja kosztuje 400 mln zł, to wydanie 100 tysięcy zł na promocję to żadne pieniądze. Jak to się ma do tego, gdy jeszcze niedawno mówił, że każdej wydanej złotówce należy się szczególnie przyjrzeć? No cóż, widzę, że prezydent wyszedł z założenia "kto bogatemu zabroni", ale jest też powiedzenie "do ziarnka ziarnko, a uzbiera się miarka". Dziś prezydent ziarnka zamiast zbierać rzuca na skałę. Szkoda, że bezrefleksyjnie pomagają mu przy tym koalicyjni siewcy z PO i Wspólnie dla Rybnika – mówi Anna Gruszka.
Trzeba jednak zaznaczyć, że promocja inwestycji nie jest żadną nowością. Także w Rybniku. Kampania promocyjna budowy kanalizacji sanitarnej w mieście znalazła się wśród projektów nominowanych do ścisłego finału Konkursu Złote Formaty. Było to w 2009 roku.
Komentarze