Medhouse 6.09.2017-30.06.2018
TRESNA ferie 2017
Eko Okna

21 lutego 2018

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Ryby
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Lokale
  4. Mieszkania
  5. Handel
  6. Usługi
  7. Finanse
  8. Praca
  9. Szukam pracy
  10. Różne
  11. Dodaj ogłoszenie
Jastrzębianin zginął w lawinie w słowackich Tatrach! O śmierci Piotra P. poinformował na swojej stronie internetowej klub GKS 1962 Jastrzębie. Tragedia wydarzyła się w niedzielę w Dolinie Staroleśnej.
20.02.2018
1
Jeszcze wczoraj zatrzymano sprawcę fałszywego alarmu bombowego w Rybniku
15.02.2018
0
Utonięcie, a nie żadne kłopoty zdrowotne, było przyczyną śmierci 14-letniego Władka, którego ciało znaleziono w sobotę w wodzie na krytej pływalni przy ulicy Powstańców Śląskich.
13.02.2018
2
Dwoje młodych ludzi walczy o życie w szpitalu, po tym jak kierująca hyundaiem nie ustąpiła pierwszeństwa i wjechała wprost pod jadącego prawidłowo tira!
13.02.2018
1
Rybnicka policja i prokuratura sprawdzają, kto włamał się na profil internetowy zamordowanej 17-letniej Alicji. Na razie nikomu nie postawiono zarzutów.
12.02.2018
2
Na terenie chwałowickiego Parku Górnika powstanie ogród społeczny. Co to takiego?
20.02.2018
0
Łukasz Dwornik: Strach się bać!
17.11.2017   Region   Opinie   Wydanie: 2017/46 (3144)

Wchodzenie w cudze buty nie jest jak wiadomo na miejscu, ale w związku z dojrzewającą coraz wyraźniej osobistą opinią na temat powstających aktualnie w Rybniku kontrapasów, muszę na moment przyodziać obuwie "rowerowego oficera". Jeżdżę często na rowerze i choć prywatnego hobby nie afiszuję, myślę, że mogę pokusić się o kilka zdań we wspomnianym temacie. Nie używam roweru, by dojechać do pracy, nie zawożę dzieci w rowerowej przyczepce na zajęcia w szkole bądź przedszkolu itp. Jeżdżę trasami Rybnika wyłącznie rekreacyjnie.

Przywoływanie dużych miast, w których budowa "kontrapasów" jest popularna, w odniesieniu do Rybnika delikatnie ujmując jest co najmniej niezasadne. Szerokie ulice i arterie komunikacyjne Gdańska, Krakowa, Warszawy czy Wrocławia pozwalają po pierwsze na budowę klasycznych ścieżek rowerowych; po drugie - w miejscach, gdzie wprowadzono ruch jednokierunkowy, umożliwiają zastosowanie "kontrapasu", który powinien zapewnić cyklistom ciągłość i swobodę komunikacyjną.

Śródmieście Rybnika zdominowały niestety wyłącznie kontrapasy, które we wspomnianych miastach pełnią rolę uzupełnienia pełnych szlaków rowerowych. W śródmieściu Rybnika wyłącznie kontrapasy będą regulować ruch rowerowy. W konsekwencji powyższego kierowcom zaserwowano rewolucję komunikacyjną. Obserwując charakter prac wnioskuję, że wzorem każdej rewolucji, i tu mogą być ofiary.

W felietonie z 2016r pt.: "Pieszy nie jest święty" poruszyłem wątek charakteru komunikacyjnego rybnickiego śródmieścia: "(...) mnogość wąskich dróg, ruch jednokierunkowy (...)" wzbudzają złe nawyki i przyzwyczajenia wśród rybnickich pieszych, w konsekwencji zagrożenie ich bezpieczeństwa. Zadaję więc pytanie, jakie rzeczywiste argumenty zdecydowały o przeprowadzeniu tej wątpliwej inwestycji? Jaką opinię wyraziła na ten temat policja? I co na to kierowcy? Wszak hasło obywatelskości i powszechnej społecznej konsultacji podobno jest jedną z "najmocniejszych" stron obecnej władzy w mieście.

Nade wszystko najważniejsze jest bezpieczeństwo, ale obserwując organizację ruchu w śródmieściu trudno będzie mówić o bezpiecznej organizacji ruchu drogowego. Wystarczy spojrzeć na wjazd w ulicę Piłsudskiego od strony placu Armii Krajowej lub skrzyżowanie ulicy Jankowickiej z Reymonta. Strach się bać! Jedna awaria autobusu w godzinach szczytu, niedaleko nomen omen Urzędu Miasta Rybniku, zablokuje natychmiast cały ruch w śródmieściu.

Kontrapasy już powstają, więc mogę jedynie prosić, nie tylko pieszych i kierowców, ale przede wszystkim rowerzystów o wzmożoną czujność podczas jazdy. By wyznaczony dla rowerzystów kontrapasowy szlak nie budował w nich poczucia uprzywilejowania wśród innych uczestników ruchu drogowego. By wszędzie tam, gdzie może zaistnieć potencjalne zagrożenie, odpowiedzialność pieszych, kierowców i rowerzystów była na tym samym, gwarantującym bezpieczeństwo wysokim poziomie.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Marcin 2017-11-17 15:36:37
dołączam się
Dołączam się do pytania poprzednika. Jest pan radnym i bierze udział w podejmowaniu najważniejszych decyzji w mieście. Proszę nam wyjaśnić czy rada była informowana o planach dotyczących kontrapasów?
tumult 2017-11-17 12:29:00
racja
Racja panie radny. W kilku miejscach Rybnika, m.in. tuż pod nosem Kuczery na ul. Chrobrego, te kontrapasy są robione na siłę. Ale proszę mi powiedzieć, czy radni nie mają wpływu na to, by tak bzdurnych decyzji nie podejmowano? Bo wydaje mi się, że takie projekty są prezentowane i na komisjach i na radzie miasta...
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Praca w Niemczech
Tresna
Nasza sonda
Kto ma rację w sporze lekarzy z ministrem zdrowia?



44745,45310,45281,45275,45273,45272,45314,45319,45318,45317,45316,45315,45313,45311,45312,45308,45307,45306,45305,45209,45283,45304,45303,45302,45301,45300,45298,45297,45296,45295,45291,45292,45253,45252,45228,45227,45279,45257,45229,45182,45146,45280,45258,45230,45183,45147,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,44529,44441,44407,44342,44279,35489,35311,35310,30320,28101