Instalmex2
Instalmex
Eko-Okna
Medhouse 6.09.2017-30.06.2018
Ostoja - Domki nad morzem
Eko-Okna 2
Ostoja - Domki nad morzem
Instalmex2
Eko-Okna 2
Eko-Okna

20 maja 2018

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Byk
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Lokale
  4. Mieszkania
  5. Handel
  6. Usługi
  7. Finanse
  8. Zdrowie i Uroda
  9. Praca
  10. Szukam pracy
  11. Podaruję
  12. Różne
  13. Dodaj ogłoszenie
Wczoraj strażacy z Państwowej Straży Pożarnej w Rybniku obchodzili na rynku Dzień Strażaka
19.05.2018
0
Tłumy żegnały w piątek 29-letniego Łukasza, jednego z pięciu górników, którzy zginęli w kopalni Zofiówka. Byli najbliżsi, znajomi, przyjaciele, koledzy z sektora kibicowskiego tutejszego GKS-u. Były władze z wojewodą śląskim i prezydent miasta. Kibice nad jego grobem odpalili race.
18.05.2018
0
Do fatalnie wyglądającego wypadku doszło wczoraj w Mszanie. Rozwalone są trzy auta
17.05.2018
1
Jesteśmy z wami. Nie ma słów, które mogą wyrazić ten smutek, ból, cierpienie. Nie zostawimy was samych. Zostaniecie otoczeni należytą opieką
16.05.2018
0
Rybniccy policjanci wyjaśniają okoliczności wczorajszego wypadku drogowego, do którego doszło na ulicy Tkoczów. Ranne zostały tam dwie osoby
14.05.2018
0
Pełna publiczności sala wysłuchała opowieści etnolożki Danuty Onyszkiewicz o swoim pradziadku wujecznym Bronisławie Piłsudskim, wybitnym etnografie i antropologu. Rozmowę z rodzoną prawnuczką marszałka Józefa Piłsudskiego przeczytacie w środowych „Nowinach”.
04.05.2018
0
Łukasz Dwornik: Strach się bać!
17.11.2017   Region   Opinie   Wydanie: 2017/46 (3144)

Wchodzenie w cudze buty nie jest jak wiadomo na miejscu, ale w związku z dojrzewającą coraz wyraźniej osobistą opinią na temat powstających aktualnie w Rybniku kontrapasów, muszę na moment przyodziać obuwie "rowerowego oficera". Jeżdżę często na rowerze i choć prywatnego hobby nie afiszuję, myślę, że mogę pokusić się o kilka zdań we wspomnianym temacie. Nie używam roweru, by dojechać do pracy, nie zawożę dzieci w rowerowej przyczepce na zajęcia w szkole bądź przedszkolu itp. Jeżdżę trasami Rybnika wyłącznie rekreacyjnie.

Przywoływanie dużych miast, w których budowa "kontrapasów" jest popularna, w odniesieniu do Rybnika delikatnie ujmując jest co najmniej niezasadne. Szerokie ulice i arterie komunikacyjne Gdańska, Krakowa, Warszawy czy Wrocławia pozwalają po pierwsze na budowę klasycznych ścieżek rowerowych; po drugie - w miejscach, gdzie wprowadzono ruch jednokierunkowy, umożliwiają zastosowanie "kontrapasu", który powinien zapewnić cyklistom ciągłość i swobodę komunikacyjną.

Śródmieście Rybnika zdominowały niestety wyłącznie kontrapasy, które we wspomnianych miastach pełnią rolę uzupełnienia pełnych szlaków rowerowych. W śródmieściu Rybnika wyłącznie kontrapasy będą regulować ruch rowerowy. W konsekwencji powyższego kierowcom zaserwowano rewolucję komunikacyjną. Obserwując charakter prac wnioskuję, że wzorem każdej rewolucji, i tu mogą być ofiary.

W felietonie z 2016r pt.: "Pieszy nie jest święty" poruszyłem wątek charakteru komunikacyjnego rybnickiego śródmieścia: "(...) mnogość wąskich dróg, ruch jednokierunkowy (...)" wzbudzają złe nawyki i przyzwyczajenia wśród rybnickich pieszych, w konsekwencji zagrożenie ich bezpieczeństwa. Zadaję więc pytanie, jakie rzeczywiste argumenty zdecydowały o przeprowadzeniu tej wątpliwej inwestycji? Jaką opinię wyraziła na ten temat policja? I co na to kierowcy? Wszak hasło obywatelskości i powszechnej społecznej konsultacji podobno jest jedną z "najmocniejszych" stron obecnej władzy w mieście.

Nade wszystko najważniejsze jest bezpieczeństwo, ale obserwując organizację ruchu w śródmieściu trudno będzie mówić o bezpiecznej organizacji ruchu drogowego. Wystarczy spojrzeć na wjazd w ulicę Piłsudskiego od strony placu Armii Krajowej lub skrzyżowanie ulicy Jankowickiej z Reymonta. Strach się bać! Jedna awaria autobusu w godzinach szczytu, niedaleko nomen omen Urzędu Miasta Rybniku, zablokuje natychmiast cały ruch w śródmieściu.

Kontrapasy już powstają, więc mogę jedynie prosić, nie tylko pieszych i kierowców, ale przede wszystkim rowerzystów o wzmożoną czujność podczas jazdy. By wyznaczony dla rowerzystów kontrapasowy szlak nie budował w nich poczucia uprzywilejowania wśród innych uczestników ruchu drogowego. By wszędzie tam, gdzie może zaistnieć potencjalne zagrożenie, odpowiedzialność pieszych, kierowców i rowerzystów była na tym samym, gwarantującym bezpieczeństwo wysokim poziomie.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Marcin 2017-11-17 15:36:37
dołączam się
Dołączam się do pytania poprzednika. Jest pan radnym i bierze udział w podejmowaniu najważniejszych decyzji w mieście. Proszę nam wyjaśnić czy rada była informowana o planach dotyczących kontrapasów?
tumult 2017-11-17 12:29:00
racja
Racja panie radny. W kilku miejscach Rybnika, m.in. tuż pod nosem Kuczery na ul. Chrobrego, te kontrapasy są robione na siłę. Ale proszę mi powiedzieć, czy radni nie mają wpływu na to, by tak bzdurnych decyzji nie podejmowano? Bo wydaje mi się, że takie projekty są prezentowane i na komisjach i na radzie miasta...
Czytaj także
pokaż więcej
Rybnik. Miasto z ikrą
e KULTURA
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Praca w Niemczech
Tresna
Nasza sonda
Kto ma rację w sporze lekarzy z ministrem zdrowia?



LEON
44745,45814,45813,45804,45797,45782,45711,45731,45816,45815,45812,45811,45810,45808,45807,45806,45805,45803,45809,45802,45801,45798,45796,45793,45792,45791,45790,45799,45789,45788,45800,45752,45750,45682,45681,45680,45795,45745,45701,45673,45638,45747,45702,45639,45599,45575,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,44529,44441,44407,44342,44279,35489,35311,35310,30320,28101