Raciborski odcinek trasy Racibórz - Pszczyna / www.raciborz.pl
Raciborski odcinek trasy Racibórz - Pszczyna / www.raciborz.pl

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiskowa w Warszawie wydała ostateczną decyzję określającą środowiskowe uwarunkowania dla projektu Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna. Chodzi o odcinek trasy od gminy Rudnik przez m.in. Rydułtowy do granicy z Rybnikiem.
W raciborskim magistracie nie kryją radości z tego faktu. -Po wybudowaniu drogi do autostrady A1 dostaniemy się z naszego miasta w około 15 minut! - podkreśla Leszek Iwulski, rzecznik prasowy ratusza. Na podstawie tego dokumentu będzie można starać się o zezwoleniu na realizację inwestycji, w skrócie ZRID. Co to oznacza? -W dużym uproszczeniu stanowi rodzaj super pozwolenia budowlanego, które łączy w sobie decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi z pozwoleniem na budowę. To kompleksowa decyzja administracyjna, która pozwala także na wywłaszczenie nieruchomości znajdujących się w pasie inwestycji, a także zatwierdza podział nieruchomości. Dzięki temu dokumentowi można również ograniczyć korzystanie z sąsiadujących nieruchomości, jeśli będzie konieczna przebudowa infrastruktury technicznej oraz dróg niższej kategorii – tłumaczy rzecznik.
Uzyskanie ZRID-u pozwala na rozpoczęcie procedury przetargowej zmierzającej do wyłonienia wykonawcy robót i rozpoczęcia prac budowlanych.
Decyzja dotyczy odcinka trasy o długości 25 kilometrów. W pierwszej kolejności powstanie raciborski ośmiokilometrowy etap od skrzyżowania z drogą krajową nr 45 w Rudniku do ulicy Piaskowej. W czerwcu miasto otrzymało dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Ślaskiego na lata 2014 – 2020 na swój odcinek w wysokości] ok 150 mln zł. Całkowity koszt inwestycji to ok. 200 mln zł. Przypomnijmy, że to najwyższe unijne dofinansowanie dla projektów drogowych w województwie śląskim w tej perspektywie finansowej.

Komentarze

Dodaj komentarz