GumiSil
Medhouse 6.09.2017-30.06.2018
TRESNA ferie 2019
Eko Okna
Eko Okna
GumiSil

19 stycznia 2019

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Koziorożec
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Mieszkania
  4. Handel
  5. Usługi
  6. Finanse
  7. Zdrowie i Uroda
  8. Praca
  9. Różne
  10. Dodaj ogłoszenie
Około stu osób oglądało pogrzeb prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza na telebimie, który ustawiono na rybnickim rynku. Rybniczanie palili znicze pod portretem zamordowanego samorządowca. Niektórzy zatrzymywali się tylko na chwilę. Inni uczestniczyli w całej transmisji.
19.01.2019
0
Katowiccy policjanci zatrzymali 34-letniego rapera z Knurowa. Na jednym z portali społecznościowych publicznie drwił ze śmierci zmarłego tragicznie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza i pochwalił zbrodnię.
17.01.2019
0
Prokuratura Okręgowa w Gliwicach skierowała do Sądu Rejonowego w Wodzisławiu Śląskim akt oskarżenia przeciwko sześciu osobom, które zostały oskarżone o publiczne propagowanie nazistowskiego ustroju państwa poprzez zorganizowanie i przeprowadzenie obchodów sto dwudziestej ósmej rocznicy urodzin Adolfa Hitlera. Jeden z nich dodatkowo dwaj uczestnicy oskarżeni są także o hajlowanie podczas koncertu w Rybniku-Boguszowicach.
17.01.2019
0
Odkrytego podczas budowy marketu przy ulicy Dąbrówki schronu nie można rozebrać. To zabytek, który należy chronić. Inwestor może go co najwyżej przesunąć lub przenieść w inne miejsce - taką decyzję podjął Wojewódzki Konserwator Zabytków w Katowicach.
17.01.2019
0
We wtorek nad ranem w jednym z domów jednorodzinnych doszło do wybuchu gazu. Nie żyje jedna osoba.
15.01.2019
0
Jutro (20 stycznia) o godz. 20 na rynku w Żorach mieszkańcy ułożą serce z czerwonych zniczy. W ten sposób uczczą pamięć tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska oraz poprą WOŚP.
19.01.2019
0
Łukasz Dwornik: Opakowanie
03.01.2018   Region   Opinie   Wydanie: 2018/01 (3150)

Łukasz DwornikMa niezwykle istotne znaczenie, w wielu przypadkach ważniejsze jest nawet od jakości produktu znajdującego się wewnątrz. Specjalistom od reklamy, w trakcie półoficjalnych rozmów, wymsknie się czasem kilka słów prawdy potwierdzających, że "dobra akcja marketingowa i przyciągające nasz wzrok opakowanie" wystarczą, by wykreować rynkowy hit. Tak było, tak jest i tak będzie. Od nas tylko zależy, jak bardzo damy się nabrać. Myślę, że każdy z nas - może nieświadomie - co najmniej kilka razy z tej właśnie przyczyny niepotrzebnie wydał pieniądze. Późniejsza weryfikacja naszej konsumenckiej satysfakcji nie ma wielkiego znaczenia, wszak wiadomo, że chodzi nade wszystko o zysk producenta. Oczywiście nie jest to żelazna reguła, ale też nie sposób jej całkowicie zaprzeczyć.

Czy także człowieka można "opakować"? Gdzie przebiega granica pomiędzy poprawą wizerunku i tuszowaniem wad, a tworzeniem zupełnie nowej postaci? Doskonałej i całkowicie sztucznej postaci. Postaci, która w wykreowanym medialnym przekazie jest kimś zupełnie innym niż w rzeczywistości. Może to dotyczy ludzi z każdej profesji: sportowcy, aktorzy, politycy, celebryci... itd. Na jak duże zmiany winniśmy sobie pozwolić? Czy można nad tym zapanować? Czy ja "publiczny" to naprawdę ja? Właściwy dobór garnituru, udoskonalanie języka, aktywność fizyczna - wszystko to ma pozytywny charakter. Na potrzebę autoreklamy sprzedajemy swój prywatny wizerunek. Czy i na ile winniśmy jednak dać się "opakować" dla osiągnięcia wyznaczonego sobie celu? Oszukać odbiorcę informacji, stworzyć wrażenie, że Pan w telewizji i na plakacie to dokładnie ten, który odpowiada zapotrzebowaniu, chociażby nie miał nic wspólnego z moim prawdziwym "ja". Może chcemy nieustannie udawać i nawzajem sobie kłamać...?

Wcześniej czy później nastąpi jednak weryfikacja. W przypadku negatywnej oceny produktu szkoda nie będzie zwykle duża, zrezygnujemy po prostu z kolejnego zakupu. A co z atrakcyjnie opakowanym człowiekiem? Pojawi się przecież w końcu moment jego zderzenia z własnym opakowaniem. Obawiam się, że w tym przypadku konsekwencje mogą być zdecydowanie poważniejsze. I to zarówno dla "kupujących" jak i dla ofiary marketingowych zabiegów ulepszających rzeczywistość tak dalece aż staje się zupełną fikcją.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

omega48 2018-01-05 18:38:42
początek kampani?
czas kupić lustro a nie pisać dyrdymały o niczym
jorguś 2018-01-05 03:30:34
Antyk na co
Antyk na co czekasz?
filipińczyk 2018-01-04 08:24:09
do antyk
Raczej podsumowanie PeOwskiej taktyki, która polegała na tym, że nawet wielkie NIC starano się opakowywać w sreberka, żeby wyglądało jak milion złotych. Osiem lat Polakom zajęło, żeby się na tym poznać
antyk 2018-01-03 17:37:20
Samobiczowanie???
Początek kampanii? Samoweryfikacja?? Kurka wodna lustro to jednak dobry wynalazek...
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Praca w Niemczech
Nasza sonda
Czy korzystałaś/korzystałeś kiedyś z tzw. escape roomów?





Tresna
45048,47049,47037,47036,47031,47015,47048,47047,47046,47045,47044,47043,47042,47041,47040,47039,47038,47035,47033,47032,47030,47029,47011,47028,47025,47027,47026,47021,47020,47019,47023,47022,47006,46908,46907,46906,46982,46961,46920,46902,46862,46983,46962,46921,46903,46863,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034