GumiSil
GumiSil

21 lipca 2018

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Rak
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Lokale
  4. Mieszkania
  5. Handel
  6. Usługi
  7. Finanse
  8. Zdrowie i Uroda
  9. Turystyka
  10. Praca
  11. Szukam pracy
  12. Zwierzęta
  13. Dodaj ogłoszenie
Od dziś w Rybniku działa system rowerów miejskich. Dwa kółka wypożyczyć można na kilkunastu stacjach rozsianych po całym mieście i swobodnie i co najważniejsze dość tanio poruszać się po całym Rybniku
20.07.2018
0
Lokatorzy jednego z bloków w Jastrzębiu-Zdroju przecierali oczy ze zdumienia, kiedy w piwnicy swojego bloku zobaczyli około 2-metrowego boa dusiciela!
19.07.2018
0
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku rusza z nową inwestycją. Po raz pierwszy od kilku lat zakład wybuduje nowy budynek w którym powstanie 8 mieszkań socjalnych.
18.07.2018
0
Tak przed laty wyglądały nasze kąpieliska. Pamiętacie te miejsca?
17.07.2018
0
Mieszkania są eleganckie - przestronne, jasne, pełne światła. Z każdego pokoju, w każdym mieszkaniu wychodzi się na ogromny balkon na którym spokojnie podziwiając panoramę Rybnika albo zalew pijąc poranną kawę. Właśnie takie są nowiutkie mieszkania komunalne, które powstały w dawnym internacie szkoły medycznej przy ulicy Borki w rybnickiej dzielnicy Orzepowice.
17.07.2018
1
Pełna publiczności sala wysłuchała opowieści etnolożki Danuty Onyszkiewicz o swoim pradziadku wujecznym Bronisławie Piłsudskim, wybitnym etnografie i antropologu. Rozmowę z rodzoną prawnuczką marszałka Józefa Piłsudskiego przeczytacie w środowych „Nowinach”.
04.05.2018
0
Łukasz Dwornik: Opakowanie
03.01.2018   Region   Opinie   Wydanie: 2018/01 (3150)

Łukasz DwornikMa niezwykle istotne znaczenie, w wielu przypadkach ważniejsze jest nawet od jakości produktu znajdującego się wewnątrz. Specjalistom od reklamy, w trakcie półoficjalnych rozmów, wymsknie się czasem kilka słów prawdy potwierdzających, że "dobra akcja marketingowa i przyciągające nasz wzrok opakowanie" wystarczą, by wykreować rynkowy hit. Tak było, tak jest i tak będzie. Od nas tylko zależy, jak bardzo damy się nabrać. Myślę, że każdy z nas - może nieświadomie - co najmniej kilka razy z tej właśnie przyczyny niepotrzebnie wydał pieniądze. Późniejsza weryfikacja naszej konsumenckiej satysfakcji nie ma wielkiego znaczenia, wszak wiadomo, że chodzi nade wszystko o zysk producenta. Oczywiście nie jest to żelazna reguła, ale też nie sposób jej całkowicie zaprzeczyć.

Czy także człowieka można "opakować"? Gdzie przebiega granica pomiędzy poprawą wizerunku i tuszowaniem wad, a tworzeniem zupełnie nowej postaci? Doskonałej i całkowicie sztucznej postaci. Postaci, która w wykreowanym medialnym przekazie jest kimś zupełnie innym niż w rzeczywistości. Może to dotyczy ludzi z każdej profesji: sportowcy, aktorzy, politycy, celebryci... itd. Na jak duże zmiany winniśmy sobie pozwolić? Czy można nad tym zapanować? Czy ja "publiczny" to naprawdę ja? Właściwy dobór garnituru, udoskonalanie języka, aktywność fizyczna - wszystko to ma pozytywny charakter. Na potrzebę autoreklamy sprzedajemy swój prywatny wizerunek. Czy i na ile winniśmy jednak dać się "opakować" dla osiągnięcia wyznaczonego sobie celu? Oszukać odbiorcę informacji, stworzyć wrażenie, że Pan w telewizji i na plakacie to dokładnie ten, który odpowiada zapotrzebowaniu, chociażby nie miał nic wspólnego z moim prawdziwym "ja". Może chcemy nieustannie udawać i nawzajem sobie kłamać...?

Wcześniej czy później nastąpi jednak weryfikacja. W przypadku negatywnej oceny produktu szkoda nie będzie zwykle duża, zrezygnujemy po prostu z kolejnego zakupu. A co z atrakcyjnie opakowanym człowiekiem? Pojawi się przecież w końcu moment jego zderzenia z własnym opakowaniem. Obawiam się, że w tym przypadku konsekwencje mogą być zdecydowanie poważniejsze. I to zarówno dla "kupujących" jak i dla ofiary marketingowych zabiegów ulepszających rzeczywistość tak dalece aż staje się zupełną fikcją.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

omega48 2018-01-05 18:38:42
początek kampani?
czas kupić lustro a nie pisać dyrdymały o niczym
jorguś 2018-01-05 03:30:34
Antyk na co
Antyk na co czekasz?
filipińczyk 2018-01-04 08:24:09
do antyk
Raczej podsumowanie PeOwskiej taktyki, która polegała na tym, że nawet wielkie NIC starano się opakowywać w sreberka, żeby wyglądało jak milion złotych. Osiem lat Polakom zajęło, żeby się na tym poznać
antyk 2018-01-03 17:37:20
Samobiczowanie???
Początek kampanii? Samoweryfikacja?? Kurka wodna lustro to jednak dobry wynalazek...
Czytaj także
pokaż więcej
Rybnik. Miasto z ikrą
e KULTURA
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Tresna
Nasza sonda
Gdzie spędzasz tegoroczny urlop?




LEON
Praca w Niemczech
45048,46196,46192,46186,46176,46174,45711,46199,46198,46197,46195,46194,46193,46191,46190,46189,46188,46187,46185,46184,46183,46182,46181,46180,46179,46177,46175,46200,46173,46172,46170,46161,46160,46075,46074,46073,46159,46104,46068,46026,45963,46162,46105,46069,46027,45964,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,44529,44441,44407,44342,44279,46120,46045,46031,46034