GumiSil
Medhouse 6.09.2017-30.06.2018
Ostoja - Domki nad morzem
Medhouse 6.09.2017-30.06.2018
Ostoja - Domki nad morzem

22 kwietnia 2019

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Byk
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Mieszkania
  4. Handel
  5. Usługi
  6. Finanse
  7. Turystyka
  8. Praca
  9. Różne
  10. Dodaj ogłoszenie
W rybnickim ośrodku zamiejscowym Sądu Okręgowego w Gliwicach wznowiony został proces Adriana P., który oskarżony jest o zabójstwo nastoletniej Alicji F. Do tej zbrodni doszło w lutym ubiegłego roku. I choć proces oskarżonego rozpoczął się już kilka miesięcy temu, to dopiero w piątek (dziś, 19 kwietnia) odbyła się druga rozprawa.
19.04.2019
0
Po reportażu Uwagi TVN w Żorach wrze. Sąsiedzi chorej psychicznie 60-latki mówią, że doszło tu do niebywałego skandalu. Policjanci i ratownicy medyczni wyprowadzili ją do karetki prawie nagą. Policja przekonuje, że starsza pani zrzucała z siebie wszystkie okrycia. Komendant jednostki polecił wszcząć postępowanie sprawdzające, czy zarzuty wobec funkcjonariuszy są zasadne.
17.04.2019
0
Piątka mężczyzn oskarżona o pobicie ze skutkiem śmiertelnym i zabójstwo Jacka Hrycia z Jastrzębia-Zdroju nie wyjdzie na wolność. W piątek sąd zdecydował o przedłużeniu aresztu tymczasowego w ich przypadku do 4 czerwca.
16.04.2019
0
31 lat temu usłyszała, że jej maleńka córeczka nie będzie mówić, widzieć, chodzić i na zawsze pozostanie roślinką. W piątek wzięła udział w otwarciu wystawy rysunków jej dziś dorosłej córki!
16.04.2019
0
Tak skandowali pracownicy jednostek samorządowych, którzy w czwartek (11 kwietnia) demonstrowali przed urzędem miasta. Przyszli z transparentami, trąbkami i bębnami domagać się podwyżki pensji. Delegacja protestujących wręczyła prezydentowi Piotrowi Kuczerze, który opuścił na moment sesję rady miasta, petycję w tej sprawie.
11.04.2019
1
Łukasz Dwornik: Opakowanie
03.01.2018   Region   Opinie   Wydanie: 2018/01 (3150)

Łukasz DwornikMa niezwykle istotne znaczenie, w wielu przypadkach ważniejsze jest nawet od jakości produktu znajdującego się wewnątrz. Specjalistom od reklamy, w trakcie półoficjalnych rozmów, wymsknie się czasem kilka słów prawdy potwierdzających, że "dobra akcja marketingowa i przyciągające nasz wzrok opakowanie" wystarczą, by wykreować rynkowy hit. Tak było, tak jest i tak będzie. Od nas tylko zależy, jak bardzo damy się nabrać. Myślę, że każdy z nas - może nieświadomie - co najmniej kilka razy z tej właśnie przyczyny niepotrzebnie wydał pieniądze. Późniejsza weryfikacja naszej konsumenckiej satysfakcji nie ma wielkiego znaczenia, wszak wiadomo, że chodzi nade wszystko o zysk producenta. Oczywiście nie jest to żelazna reguła, ale też nie sposób jej całkowicie zaprzeczyć.

Czy także człowieka można "opakować"? Gdzie przebiega granica pomiędzy poprawą wizerunku i tuszowaniem wad, a tworzeniem zupełnie nowej postaci? Doskonałej i całkowicie sztucznej postaci. Postaci, która w wykreowanym medialnym przekazie jest kimś zupełnie innym niż w rzeczywistości. Może to dotyczy ludzi z każdej profesji: sportowcy, aktorzy, politycy, celebryci... itd. Na jak duże zmiany winniśmy sobie pozwolić? Czy można nad tym zapanować? Czy ja "publiczny" to naprawdę ja? Właściwy dobór garnituru, udoskonalanie języka, aktywność fizyczna - wszystko to ma pozytywny charakter. Na potrzebę autoreklamy sprzedajemy swój prywatny wizerunek. Czy i na ile winniśmy jednak dać się "opakować" dla osiągnięcia wyznaczonego sobie celu? Oszukać odbiorcę informacji, stworzyć wrażenie, że Pan w telewizji i na plakacie to dokładnie ten, który odpowiada zapotrzebowaniu, chociażby nie miał nic wspólnego z moim prawdziwym "ja". Może chcemy nieustannie udawać i nawzajem sobie kłamać...?

Wcześniej czy później nastąpi jednak weryfikacja. W przypadku negatywnej oceny produktu szkoda nie będzie zwykle duża, zrezygnujemy po prostu z kolejnego zakupu. A co z atrakcyjnie opakowanym człowiekiem? Pojawi się przecież w końcu moment jego zderzenia z własnym opakowaniem. Obawiam się, że w tym przypadku konsekwencje mogą być zdecydowanie poważniejsze. I to zarówno dla "kupujących" jak i dla ofiary marketingowych zabiegów ulepszających rzeczywistość tak dalece aż staje się zupełną fikcją.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

omega48 2018-01-05 18:38:42
początek kampani?
czas kupić lustro a nie pisać dyrdymały o niczym
jorguś 2018-01-05 03:30:34
Antyk na co
Antyk na co czekasz?
filipińczyk 2018-01-04 08:24:09
do antyk
Raczej podsumowanie PeOwskiej taktyki, która polegała na tym, że nawet wielkie NIC starano się opakowywać w sreberka, żeby wyglądało jak milion złotych. Osiem lat Polakom zajęło, żeby się na tym poznać
antyk 2018-01-03 17:37:20
Samobiczowanie???
Początek kampanii? Samoweryfikacja?? Kurka wodna lustro to jednak dobry wynalazek...
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Tresna
Nasza sonda
Czy korzystasz z nowego parkingu wielopoziomowego w Rybniku?




Praca w Niemczech
45048,47476,47467,47456,47455,47435,47477,47475,47474,47473,47472,47471,47470,47469,47468,47461,47466,47465,47464,47462,47460,47459,47458,47453,47457,47454,47451,47450,47449,47447,47446,47420,47419,47407,47316,47315,47421,47366,47342,47304,47283,47422,47367,47343,47305,47285,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034