eko-okna językowy
Nowiny
eko-okna językowy

16 lipca 2019

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Rak
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Mieszkania
  4. Handel
  5. Usługi
  6. Finanse
  7. Zdrowie i Uroda
  8. Nauka
  9. Praca
  10. Zwierzęta
  11. Różne
  12. Dodaj ogłoszenie
Premier Mateusz Morawiecki, z dniem 15 lipca, powołał senatora Adama Gawędę na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Energii oraz Pełnomocnika Rządu do Spraw Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego. Nowy wiceminister urodził się w Rydułtowach, a mieszka w Syryni.
15.07.2019
0
Wojewódzki Szpital nr 2 W Jastrzębiu Zdroju jest wyjątkowy. Dlaczego? Choćby dlatego, że zapewnia kompleksową opiekę nad mamą i dzieckiem.
15.07.2019
3
Emerytowany proboszcz parafii św. Józefa Robotnika w Godowie jest podejrzany o molestowanie seksualne 14 chłopców i dziewczynek w latach 2001-2004.
04.07.2019
4
Kierowcy obawiają się, że po likwidacji prawoskrętu w rejonie stacji paliw i McDonald's na ulicy Żorskiej w Rybniku jeszcze trudniej będzie wjechać do centrum.
28.06.2019
19
NSA nakazał spółdzielni mieszkaniowej rozbiórkę dwukondygnacyjnego domu, który... powstał na dachu bloku. Wzniesiono go bowiem niezgodnie z arkanami sztuki budowlanej i wbrew planowi zagospodarowania. Mieszkańcy bloku obawiają się o swe bezpieczeństwo. Sęk w tym, że ani inwestor (spółdzielnia) ani osoba, która sfinansowała budowę nie kwapią się do rozbiórki. Przerzucają odpowiedzialność jeden na drugiego.
26.06.2019
1
Łukasz Dwornik: Opakowanie
03.01.2018   Region   Opinie   Wydanie: 2018/01 (3150)

Łukasz DwornikMa niezwykle istotne znaczenie, w wielu przypadkach ważniejsze jest nawet od jakości produktu znajdującego się wewnątrz. Specjalistom od reklamy, w trakcie półoficjalnych rozmów, wymsknie się czasem kilka słów prawdy potwierdzających, że "dobra akcja marketingowa i przyciągające nasz wzrok opakowanie" wystarczą, by wykreować rynkowy hit. Tak było, tak jest i tak będzie. Od nas tylko zależy, jak bardzo damy się nabrać. Myślę, że każdy z nas - może nieświadomie - co najmniej kilka razy z tej właśnie przyczyny niepotrzebnie wydał pieniądze. Późniejsza weryfikacja naszej konsumenckiej satysfakcji nie ma wielkiego znaczenia, wszak wiadomo, że chodzi nade wszystko o zysk producenta. Oczywiście nie jest to żelazna reguła, ale też nie sposób jej całkowicie zaprzeczyć.

Czy także człowieka można "opakować"? Gdzie przebiega granica pomiędzy poprawą wizerunku i tuszowaniem wad, a tworzeniem zupełnie nowej postaci? Doskonałej i całkowicie sztucznej postaci. Postaci, która w wykreowanym medialnym przekazie jest kimś zupełnie innym niż w rzeczywistości. Może to dotyczy ludzi z każdej profesji: sportowcy, aktorzy, politycy, celebryci... itd. Na jak duże zmiany winniśmy sobie pozwolić? Czy można nad tym zapanować? Czy ja "publiczny" to naprawdę ja? Właściwy dobór garnituru, udoskonalanie języka, aktywność fizyczna - wszystko to ma pozytywny charakter. Na potrzebę autoreklamy sprzedajemy swój prywatny wizerunek. Czy i na ile winniśmy jednak dać się "opakować" dla osiągnięcia wyznaczonego sobie celu? Oszukać odbiorcę informacji, stworzyć wrażenie, że Pan w telewizji i na plakacie to dokładnie ten, który odpowiada zapotrzebowaniu, chociażby nie miał nic wspólnego z moim prawdziwym "ja". Może chcemy nieustannie udawać i nawzajem sobie kłamać...?

Wcześniej czy później nastąpi jednak weryfikacja. W przypadku negatywnej oceny produktu szkoda nie będzie zwykle duża, zrezygnujemy po prostu z kolejnego zakupu. A co z atrakcyjnie opakowanym człowiekiem? Pojawi się przecież w końcu moment jego zderzenia z własnym opakowaniem. Obawiam się, że w tym przypadku konsekwencje mogą być zdecydowanie poważniejsze. I to zarówno dla "kupujących" jak i dla ofiary marketingowych zabiegów ulepszających rzeczywistość tak dalece aż staje się zupełną fikcją.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

omega48 2018-01-05 18:38:42
początek kampani?
czas kupić lustro a nie pisać dyrdymały o niczym
jorguś 2018-01-05 03:30:34
Antyk na co
Antyk na co czekasz?
filipińczyk 2018-01-04 08:24:09
do antyk
Raczej podsumowanie PeOwskiej taktyki, która polegała na tym, że nawet wielkie NIC starano się opakowywać w sreberka, żeby wyglądało jak milion złotych. Osiem lat Polakom zajęło, żeby się na tym poznać
antyk 2018-01-03 17:37:20
Samobiczowanie???
Początek kampanii? Samoweryfikacja?? Kurka wodna lustro to jednak dobry wynalazek...
Czytaj także
pokaż więcej
Rybnik. Miasto z ikrą
e KULTURA
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Nasza sonda
Jakie jest Twoje zdanie na temat planowanej kopalni Paruszowiec?



45048,48015,48011,47938,47899,47893,48014,48013,48012,48009,48010,48007,47915,47964,47961,47960,48006,48005,48004,48003,48002,48001,48000,47999,47998,47997,47996,47995,47994,47993,47992,47986,47985,47946,47890,47889,47982,47928,47881,47833,47779,47983,47929,47882,47834,47780,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034