Kukiz- Ciokan
GumiSil
Adam MIelcarek
Krzysztof Cichy
Jacek Pogocki
MIrosłąw Weis
Marzena Walasek
Marcin Burdzik
Medhouse 6.09.2017-30.06.2018
Ostoja - Domki nad morzem
Jadwiga Buryn
Eko Okna
Adam MIelcarek
Marzena Walasek
Krzysztof Cichy
Jacek Pogocki
Eko Okna

16 października 2018

Imieniny:

ładowanie...

złóż życzenia

Znak zodiaku: Waga
sprawdź horoskop

Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Lokale
  4. Mieszkania
  5. Handel
  6. Usługi
  7. Finanse
  8. Zdrowie i Uroda
  9. Nauka
  10. Praca
  11. Podaruję
  12. Różne
  13. Dodaj ogłoszenie
Na terenie miejskiego wysypiska powstała instalacja do produkcji prądu z tzw. gazu składowiskowego. To pierwsze tak ekologiczne rozwiązanie w regionie
16.10.2018
0
Na 17 października związkowcy zapowiedzieli pikietę i przemarsz pracowników Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 3 w Rybniku ulicami miasta, a od następnego dnia strajk. Wicemarszałek województwa Michał Gramatyka chce się dogadać ze stroną społeczną do końca października. Osią sporu jest postulat, dotyczący wzrostu wynagrodzeń
16.10.2018
0
1,5 – mln zł zalega generalny wykonawca swoim podwykonawcom, pracującym przy budowie domów czynszowych w Żorach – tak twierdzą przedstawiciele kilkunastu firm. 12 października rano pikietowali z tego powodu pod magistratem.
12.10.2018
1
Specjalna komisja powołana przez Wyższy Urząd Górniczy badająca sprawę tragicznego wypadku w kopalni Zofiówka zakończyła już prace. Wnioski przesłano do wszystkich zakładów wydobywczych
05.10.2018
0
To się mogło skończyć tragicznie. 60-letni kierowca nie ustąpił pierwszeństwa i spowodował groźnie wyglądający wypadek.
16.10.2018
0
Jeszcze w listopadzie powinny się rozpocząć prace związane z rozbudową Zespołu Szkolno–Przedszkolnego nr 4 w dzielnicy Golejów o nowy segment.
16.10.2018
0
Łukasz Dwornik: Opakowanie
03.01.2018   Region   Opinie   Wydanie: 2018/01 (3150)

Łukasz DwornikMa niezwykle istotne znaczenie, w wielu przypadkach ważniejsze jest nawet od jakości produktu znajdującego się wewnątrz. Specjalistom od reklamy, w trakcie półoficjalnych rozmów, wymsknie się czasem kilka słów prawdy potwierdzających, że "dobra akcja marketingowa i przyciągające nasz wzrok opakowanie" wystarczą, by wykreować rynkowy hit. Tak było, tak jest i tak będzie. Od nas tylko zależy, jak bardzo damy się nabrać. Myślę, że każdy z nas - może nieświadomie - co najmniej kilka razy z tej właśnie przyczyny niepotrzebnie wydał pieniądze. Późniejsza weryfikacja naszej konsumenckiej satysfakcji nie ma wielkiego znaczenia, wszak wiadomo, że chodzi nade wszystko o zysk producenta. Oczywiście nie jest to żelazna reguła, ale też nie sposób jej całkowicie zaprzeczyć.

Czy także człowieka można "opakować"? Gdzie przebiega granica pomiędzy poprawą wizerunku i tuszowaniem wad, a tworzeniem zupełnie nowej postaci? Doskonałej i całkowicie sztucznej postaci. Postaci, która w wykreowanym medialnym przekazie jest kimś zupełnie innym niż w rzeczywistości. Może to dotyczy ludzi z każdej profesji: sportowcy, aktorzy, politycy, celebryci... itd. Na jak duże zmiany winniśmy sobie pozwolić? Czy można nad tym zapanować? Czy ja "publiczny" to naprawdę ja? Właściwy dobór garnituru, udoskonalanie języka, aktywność fizyczna - wszystko to ma pozytywny charakter. Na potrzebę autoreklamy sprzedajemy swój prywatny wizerunek. Czy i na ile winniśmy jednak dać się "opakować" dla osiągnięcia wyznaczonego sobie celu? Oszukać odbiorcę informacji, stworzyć wrażenie, że Pan w telewizji i na plakacie to dokładnie ten, który odpowiada zapotrzebowaniu, chociażby nie miał nic wspólnego z moim prawdziwym "ja". Może chcemy nieustannie udawać i nawzajem sobie kłamać...?

Wcześniej czy później nastąpi jednak weryfikacja. W przypadku negatywnej oceny produktu szkoda nie będzie zwykle duża, zrezygnujemy po prostu z kolejnego zakupu. A co z atrakcyjnie opakowanym człowiekiem? Pojawi się przecież w końcu moment jego zderzenia z własnym opakowaniem. Obawiam się, że w tym przypadku konsekwencje mogą być zdecydowanie poważniejsze. I to zarówno dla "kupujących" jak i dla ofiary marketingowych zabiegów ulepszających rzeczywistość tak dalece aż staje się zupełną fikcją.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

omega48 2018-01-05 18:38:42
początek kampani?
czas kupić lustro a nie pisać dyrdymały o niczym
jorguś 2018-01-05 03:30:34
Antyk na co
Antyk na co czekasz?
filipińczyk 2018-01-04 08:24:09
do antyk
Raczej podsumowanie PeOwskiej taktyki, która polegała na tym, że nawet wielkie NIC starano się opakowywać w sreberka, żeby wyglądało jak milion złotych. Osiem lat Polakom zajęło, żeby się na tym poznać
antyk 2018-01-03 17:37:20
Samobiczowanie???
Początek kampanii? Samoweryfikacja?? Kurka wodna lustro to jednak dobry wynalazek...
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą

Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
Tresna
Nasza sonda
Czy dostałeś już pieniądze z programu Dobry Start?




LEON
Praca w Niemczech
45048,46603,46604,46589,46557,46609,46608,46607,46606,46605,46602,46601,46600,46599,46598,46597,46596,46595,46594,46593,46592,46591,46590,46588,46587,46586,46585,46583,46582,46581,46580,46554,46553,46512,46438,46368,46543,46504,46470,46435,46390,46544,46505,46471,46436,46392,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034