Budynek Silesia Outlet jest zlokalizowany w pobliżu autostrady i przelotowej drogi krajowej w kierunku Rybnika / Materiały prasowe
Budynek Silesia Outlet jest zlokalizowany w pobliżu autostrady i przelotowej drogi krajowej w kierunku Rybnika / Materiały prasowe

Centrum Silesia Outlet w pierwszej fazie zgromadzi ponad 60 salonów outletowych na 12 000 m kw. powierzchni handlowej. Planowana II faza inwestycji zakłada zbudowanie kolejnych 8 000 m kw. powierzchni handlowej. Na klientów czeka 405 miejsc parkingowych zbudowanych w I fazie projektu (II faza projektu zakłada zbudowanie kolejnych ponad 400 miejsc parkingowych) oraz wielkopowierzchniowy parking sąsiadujących obiektów handlowych, które wraz z Silesia Outlet tworzą komplementarną strefę zakupów.

W ofercie Silesia Outlet znajdą się salony outletowe niemal wszystkich branż: od mody dla kobiet i mężczyzn, przez obuwie, akcesoria, biżuterię i bieliznę, po bogatą propozycję marek sportowych. To będą najpopularniejsze marki z segmentu mid-mass market, stopniowo uzupełniane ofertą premium.

Budynek Silesia Outlet jest zlokalizowany w pobliżu autostrady i przelotowej drogi krajowej w kierunku Rybnika, a także w głębi działającego już kompleksu obiektów handlowych – jednocześnie w otwartym terenie. Dlatego wejście główne zostało silnie zaakcentowane, by było widoczne z daleka.

- Inspiracją dla takiej formy portalu wejścia stały się wieże szybowe, wznoszące się wysoko ponad otoczenie i tak charakterystyczne w krajobrazie Górnego Śląska. Wysoka forma z szerokim przeszkleniem ściany wejściowej ma przyciągać i zachęcać klientów do wejścia do budynku – wyjaśnia Ireneusz Gadowski, architekt prowadzący IMB Asymetria, które zaprojektowało budynek i wnętrza Silesia Outlet.

Delikatne kolory fasady z jasnym, eleganckim materiałem okładzin ścian oraz kolorowymi, ale stonowanymi kompozycjami, delikatnie zwracają uwagę widza i zachęcają do odwiedzin.

Do części budynku, zrealizowanego w pierwszym etapie, prowadzą dwa wejścia: główne - które ze ściętego narożnika planu budynku otwiera się zapraszająco w kierunku głównego wjazdu do kompleksu oraz bocznego - które łączy nowo powstały budynek z sąsiadującym Centrum Handlowym Auchan Gliwice.

Koncepcja funkcjonalna budynku zbudowana jest na planie prostokąta ze szkieletem dwóch wewnętrznych pasaży, połączonych na dwóch ich końcach spinającymi je alejami. Boki pasażu ograniczone są przeszklonymi witrynami sklepów, które tworzą pierzeje szerokich alei, na których znajdą się elementy wyposażania, łączące inspirację małą architekturą alei parkowych oraz kawiarenek z salonem wypoczynkowym. Wszystkie przeszklenia witryn wykonane są w ten sam sposób, tak aby maksymalnym przeszkleniem uzyskać efekt braku bariery pomiędzy pasażem i wnętrzem sklepu.

- Celem projektu było stworzenie nowoczesnej, jasnej, przestrzennej oraz nieskomplikowanej formy architektonicznej tworzącej nienachalne, ale wysokiej klasy otoczenie, które zostanie wypełnione żywymi, zmiennymi i kolorowymi elementami, wynikającymi z relacji sprzedawców i ich klientów - witryn sklepowych, szyldów, reklam, zakupów czy tłumów klientów oraz samochodów na parkingu – podsumowuje Ireneusz Gadowski.

Obiekt powstał w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław - największe ośrodki gospodarcze południowej Polski oraz drogi krajowej nr 78 w kierunku Rybnika.


Galeria

Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz