Tory położono ponad pół roku temu, a kolejka z Rud wciąż nie jeździ do Rybnika

Zapowiedzi były wówczas szumne: tory położone, trzeba załatwić jeszcze kilka zgód co potrwa najdłużej dwa miesiąca i jedziemy! Od wiosny kolejka wąskotorowa z Rud miała bez kłopotów dojeżdżać do Rybnika. W miniony weekend wybraliśmy się na stację kolei wąskotorowej w Rudach. I jak ogromne było nasze zaskoczenie, gdy na rozkładzie jazdy pociągów nie znaleźliśmy stacji docelowej: Rybnik. Kolejka tak jak w minionych latach dojeżdża tylko do dwóch stacji: Rudy Paproć (to ta stacja, przez którą muszą przejechać pociągi jadące do Rybnika) oraz Stanica. - Dojeżdżacie do Rybnika? - pytamy. - Nie – brzmi krótka odpowiedz.
Przypomnijmy, budowa około 700-metrowego odcinka torowiska pomiędzy istniejącą stacją Rudy Paproć, a nowowybudowaną stacją Rybnik-Stodoły ruszyła w 2018 roku, choć o takich planach słyszeliśmy od lat. Jesienią ubiegłego roku inwestycję udało się zakończyć. Tory podciągnięto aż do Stodół, na miejscu powstała wiata, jest tablica na rozkład jazdy, stojaki na rowery. A dziennikarzy, w słoneczny październikowy poranek zaproszono nawet na pokazową jazdę próbną. - Dlaczego kolejka nie dojeżdża jeszcze do Rybnika, skoro pół roku temu ułożono tory – dopytujemy urzędników z Rybnika. I zapanowała konsternacja. - Jak to nie jeżdżą? Przecież mamy podpisaną umowę – zdziwiła się w pierwszej chwili rzeczniczka urzędu miasta w Rybniku. Dopiero po sprawdzeniu przekazanych przez nas informacji okazało się, że od październikowego pokazu kolejka nie dojechała oficjalnie do Rybnika ani raz. Dlaczego? - Konieczne było uzyskanie niezbędnych zgód kolejowych dotyczących przejazdu na nowym odcinku, niestety te procedury znacznie się przedłużyły, ale zarządzający Zabytkową Kolejką Wąskotorową w Rudach zapewnia, że z początkiem czerwca kolejka będzie dojeżdżała do stacji Stodoły w Rybniku – informuje Agnieszka Skupień, rzeczniczka urzędu miasta w Rybniku.

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt
7

Komentarze

  • segregator Gerard uspokój się... Jeśli masz +70 to nie zrozumiesz 07 czerwca 2019 22:02potrzeb współczesnych ludzi. Kiedyś ludzie używali kolejki wąskotorowej aby dojechać do roboty w Kopalni Gliwice, a rowerów aby gdziekolwiek się ze wsi wydostać. Dzisiaj kolej wąskotorowa to ogromna atrakcja turystyczna, a rower to atrybut każdego turysty. Gdyby Rybnik jeszcze bardziej rozwijał turystykę to mógłby żyć w przyszłości z niej lepiej niż z kopalń. Spotykam czasami ludzi z róznych regionów Polski i oni są zachwyceni jak bardzo zielonym miastem jest Rybnik i jak bardzo jest tu dużo różnych atrakcji i miejsc do rekreacji. Pniowiec to kolejne pozytywne odkrycie, a władze miasta mamy na medal.
  • Gerard Ciekaw jestem kiedy CBA na serio zajmie sie dzialanoscia obecnych wladz Rybnika 07 czerwca 2019 20:15wywalanie publicznych srodkow na bezsensowne projekty ktore w dodatku gdyby ktos myslal mozna zrobic za 1/3 sum na nie wydawanych rodzi wrecz podejrzenia ze ktos na tym zarabia niezla kase bo inaczej trudno taki bezmiar glupoty zrozumiec.Ilu jest takich ktorzy pojada rowerem po sciezkach w srodku miasta wdychajac spaliny i ryzykujac zyciem gdy jakis kierowca sie zagapi,do miasta jezdze by coz zaltawic i zrobic zakupy ktorych na ogol nie przetransportuje na rowerze,wyglada na to ze nie jestem jedyny bo poki co przez ostatnie pare miesiecy widzialem moze 3 rowerzystow na tych sciezakch nato iast stopien dezorganizacji ruchu udalo sie osiagnac Kuczerze nielichy.Jezdzilem tez czasami i tu juz na rowerze w okolice Rud mijajac po drodze Pniowiec,na mily Bog kto oszpecil do tego stopnia ten zakatek w miare dzikiej przyrody jakimis koszmarnymi rybami wylaniajacymi sie ni w piec ni w dziewiec z wody zas teraz do tego dodal jeszce koszmarnie oczojebliwe slupki przy stanowiskach wedkarskich pomalowanie w jakies ostre kolory zamiast je zgrac maksymalnie z otoczeniem jesli juz rzeczywiscie trzeba bylo ja tam stawiac na te pare zawodow jakie sie tam rocznie odbywaja.Mysle iz CBA powinno sie dokladnie przyjrzec kosztom inwestycji miejskich bo zamaist uczynic wszystko w kierunku poprawy jakosci powietrza co jest najistotniejsze dla zdrowia mieszkancow laduje sie pieniadze w rzeczy zupelnie zbedne ale jak podejrzewam nadmiernie kosztowne.Zas Nowiny gdyby byly gazeta z prawdziwego zdarzenia juz dawno powinny takie absurdy opisywac.
  • winicjusz do total 05 czerwca 2019 15:52Gdybym wierzył w to, że w najbliższym czasie uda się pozyskać kasę na taką inwestycję o której piszesz, nie czepiałbym się wcale. Ale nie wierzę. Nie wierzę nawet, że wąskotorówka dojedzie do Stodół. Za 3-4 lata zobaczymy, który z nas miał rację. Dodam, że nie wierzę też w to o czym pisano niedawno na innym portalu - wielką inwestycję na terenie byłej stadniny w Rudach. Wprost jestem zszokowany czytając o takich planach, bo to jest teren zalewowy. Mieszkańcy mają problem z wybudowaniem kurnika czy garażu, a ja czytam że tam się będą hotele budowały. Klasyczny rybnicki absurd.
  • total do winicjusza i twt - wasze propozycje i pretensje wynikają z braku zainteresowania tematem 05 czerwca 2019 14:56Rybnik chce w przyszłości dociągnąć kolejkę w okolice Pniowca, a jedyną możliwością jest zrobienie tego po tej stronie drogi. Inwestycja ma charakter etapowy. Droga w kierunku Rud to nie jest autostrada czy nawet krajówka - zwykła lokalka stąd niestrzeżony przejazd kolejowy nie stanowi tu żadnego problemu dla tego małego, lokalnego ruchu jaki generuje droga do Rud. A jak ktoś uderzy w pociąg - to będzie miał taki sam problem z prawem jak ktoś kto powoduje wypadek z innym samochodem. Taki kierowca powinien się zastanowić czy nie zamienić prawdziwego auta na zabawkę dla dzieci w postaci małego resoraka i nim jeździć sobie np. po biurku.
  • winicjusz do J100 03 czerwca 2019 12:52Czepiasz się twt kompletnie bez sensu. Chłop napisał to co wielu z nas wie - budowa stacji 30 metrów od ul. Rudzkiej jest kompletnie bez sensu, bo nie dość że generuje koszty związane z budową przejazdu to jeszcze na dodatek nie wnosi niczego szczególnego do wartości tej kolejki. Stację można było wybudować przed ul. Rudzką i ile jazdy straciliby turyści? Oświecę cię - jakieś 80 - 100 metrów. Takie działanie podobnie jak twt uważam za idiotyzm.
  • J100 Akurat kolejki wąskotorowe to hit w turystyce podróżniczej. Więc nie wiem co tu jest dla ciebie bezsensownego. 31 maja 2019 14:39Jest szansa na to aby więcej turystów odwiedziło nasze miasto i nasz region. A więcej turystów to więcej kasy u naszych przedsiębiorców. To stajesz tym swoim autem na każdym skrzyżowaniu gdzie ustępujesz pierwszeństwa nawet rowerowi czy pieszemu, a jakoś przed pociągiem który przejedzie raz na jakiś czas nie chcesz stawać? Pewnie jesteś prostym chłopakiem ze wsi który nadal myśli, że można się lansować kilkunastoletnim autem przekraczającym prędkości i wyprzedzającym na trzeciego...
  • twt cóż 27 maja 2019 09:32Klasyczny "kuczeryzm". Wywalić kasę na bezsensowną inwestycję, otworzyć ją przed wyborami i udawać że działa. Dlaczego bezsensowną? Kretynizmem jest, żeby zatrzymywać ruch na uczęszczanej drodze by lokomotywa przejechała 50 metrów do tego niby peronu. Paranoja.

Dodaj komentarz