Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020
Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020

Miasta

Rybnik
› Żory
› Jastrzębie-Zdrój
› Wodzisław Śląski
› Racibórz
› Region
Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Lokale
  4. Mieszkania
  5. Handel
  6. Usługi
  7. Finanse
  8. Zdrowie i Uroda
  9. Turystyka
  10. Praca
  11. Różne
  12. Dodaj ogłoszenie
43,6 procent Prawa i Sprawiedliwości przekłada się na 239 mandatów w 460-osobowym Sejmie. A to oznacza samodzielne rządy przez kolejne cztery lata. Drugie miejsce dla Koalicji Obywatelskiej PO .N IPL, 27,4-procentowe poparcie daje 130 posłów. To na razie wyniki exit poll Ipsosu.
13.10.2019
0
Policjanci zatrzymali 40-letniego jastrzębianina, podejrzewanego o dokonanie zabójstwa 24-latki. Na wniosek śledczych, prokurator wystąpił do sądu o aresztowanie mężczyzny. Grozi mu kara nawet dożywotniego pozbawienia wolności.
02.10.2019
0
Na posesję przy ulicy Wiejskiej oraz do ogródków działkowych przy ulicy Korfantego podrzucono trzy koty. Jeden miał obciętą łapkę powyżej kolanka, dwa były martwe. Przedtem bardzo cierpiały. Policja pod nadzorem prokuratury szuka sprawcy lub sprawców tych bestialstw.
03.09.2019
20
Wojewódzki Szpital nr 2 W Jastrzębiu Zdroju jest wyjątkowy. Dlaczego? Choćby dlatego, że zapewnia kompleksową opiekę nad mamą i dzieckiem.
15.07.2019
4
Do wspólnego zdjęcia ustawiło się blisko 50 osób. To absolwenci rocznika 1969 szkół podstawowych numer 1 i 2 w Żorach. Swój piękny jubileusz świętowali w kościele, szkolnych ławkach i restauracji
14.10.2019
0
Ewa Gawęda z PiS wygrała „o włos” z Markiem Migalskim z KO w okręgu 72. Wojciech Piecha z PiS w okręgu 73 ma o blisko 9 procent głosów więcej niż Grzegorz Wolnik z KO.
14.10.2019
0
Łukasz Dwornik: Oszukać rzeczywistość
19.07.2019   Region   Opinie   Wydanie: 2019/29 (3229)

Łukasz DwornikŚwiadoma manipulacja przekazem, zawartym we współczesnej reklamie, dziwić już raczej nie powinna, paleta psychologicznych "chwytów" pozwala na pobudzanie nas do oczekiwanego zachowania. Współcześnie to norma i główny do osiągnięcia cel, stawiany przed marketingowe agencje. Podprogowych zagrywek i wpływania na podświadomość wprawdzie w reklamie zakazano, jednak inne metody wywierania wpływu to powszechne narzędzia. Nie o tym jednak felieton, tylko o autokreacji, budowaniu wizerunku z wykorzystaniem nieczystych, często kłamliwych metod, dlatego uznałem, że od reklamy warto zacząć.

Jedna z popularnych samochodowych marek odeszła od oznaczania na pokrywie bagażnika pojemności silnika, w zamian wpisując w tym samym miejscu moc w kW – to podobno nowa polityka firmy. To samo miejsce i czcionka, skutek jest taki, że czytasz pojemność, a w rzeczywistości to moc. Myślisz - cóż za potężny motor - zajrzysz pod maskę, zwykłe półtora litra.

Ale wróćmy do autokreacji. I tutaj, jak w reklamie, zakłamania i fałszu co nie miara. "Parcie na szkło". Od porannego przebudzenia - do "facebookowego mejkapu". Patrzę i obserwuję, najlepiej wśród własnych znajomych, że jedną stronę od drugiej, tę rzeczywistą od wykreowanej dzieli przepaść. Nie. To nawet nie przepaść. To kłamstwo totalne. Ilość "taniego podkładu", fałszującego prawdziwy wizerunek, jest tak duża, że aż niestrawna. Nienaturalne pozy, zaaranżowane do zdjęcia sytuacje, niczym słaba discopolowa melodia jutro pójdą w niepamięć. A może właśnie nie pójdą? Może powtarzane po wielokroć staną się "prawdą", jak ten niby potężny motor z nazwy o małej pojemności rzeczywistej...? Jedno zdjęcie, zadęcie i znowu zdjęcie – udostępniajcie, aż wirtualny przekaz całkiem przykryje rzeczywistość. I 10 lajków. Kolejne zadęcie i zdjęcie, dajcie "lubieta"! Stworzony od nowa, piękny, idealny choć nierzeczywisty.

W negatywnym znaczeniu autokreacja dorównała reklamie, zwłaszcza na portalach społecznościowych. Jedna fotka to dzisiaj zdecydowanie za mało, co najmniej 10 powinno w poście zawisnąć. Z siłowni - bo przecież jest wysportowany, z pielgrzymki – bo przecież jest wierzący, z książką – bo przecież jest oczytany itd., itp. Niemal każda z czynności poprzedzona "sweet focią", post przed śniadaniem, post na dobranoc. O wizerunek trzeba dbać. Zwłaszcza ten pracowicie wykreowany. Pamiętajmy, że to kreacja. Codziennie przypominajmy sobie o tym. Najlepiej jeszcze przed śniadaniem.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Inspektor RTV 2019-08-11 13:04:26
Reklama dźwignią POdlości
Coraz częściej na łamach gazet Jastrzębskich oraz płotach okolicznych miejscowości ukazuje się reklama :"POseł Gadowski najskuteczniejszym posłem regionu"..Niestety gdy ukazują sie jego wypowiedzi w gazetach ,dziwnym trafem pod nimi nie można dodawać komentarzy. To jest przykład samouwielbienia ale dla mnie to tchórzliwy POseł , bojący sie prowadzić ze społeczeństwem otwartą debatę. O wszystkich jego działaniach ,spotkaniach, dowiadujemy się z mediów po fakcie. ...Udaje że istnieje w społeczeństwie, pokazując swój gadowski sposób politykierstwa licząc na to że frajerzy co nie cierpią PiSu dalej go będą wybierać a on im za to zorganizuje co najwyżej dyktando i poklepie po ramieniu kradnąc innym spracowanym wiek emerytalny aby swoim kolesiom mieć z czego dawać....jednak o likwidacji abonamentu RTV już ani słowa.mam nadzieje że ludzie pamiętają komorników nasłanych przez US grożących wyniesieniem Ich telewizory POnieważ uwierzyli PO.
Czytaj także
pokaż więcej
e KULTURA
Rybnik. Miasto z ikrą
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
MEDHOUSE
LEON
Nasza sonda
Czy jesteś za zaostrzeniem kar dla pijanych kierowców



POWER CIS

48034,48487,48409,48268,48011,48496,48495,48494,48493,48492,48491,48490,48489,48488,48486,48485,48484,48483,48481,48480,48479,48478,48476,48475,48474,48473,48471,48470,48469,48468,48467,48449,48400,48370,48369,48368,48460,48413,48392,48364,48314,48461,48416,48393,48365,48315,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034