LO Noblistów
Weninger
Fundusz Górnośląski
Eko-okna czerwiec 2020
Weninger
Fundusz Górnośląski

Miasta

Rybnik
› Żory
› Jastrzębie-Zdrój
› Wodzisław Śląski
› Racibórz
› Region
Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Mieszkania
  4. Handel
  5. Usługi
  6. Finanse
  7. Zdrowie i Uroda
  8. Praca
  9. Różne
  10. Matrymonialne
  11. Dodaj ogłoszenie
Tomasz Herman z Jastrzębia-Ruptawy nie żyje. Takie informacje przekazała nam matka 30-letniego mężczyzny. Jego zwłoki odnaleziono na terenie Czech. Leżały w wodzie. Jastrzębska policja na razie nie potwierdza tych informacji.
03.07.2020
0
Pożyczki z niezwykle niskim oprocentowaniem, poręczenia kredytów i leasingów, dotacje oraz szkolenia i doradztwo – to tylko niektóre z form wsparcia dla śląskich przedsiębiorców, które oferuje Fundusz Górnośląski SA. Spółka wymiernie pomaga również właścicielom firm w dobie pandemii koronawirusa.
30.06.2020
0
Ulewy, jakie minionej nocy przeszły przez region, zalały m.in. dom przy ulicy Skalnej w Rybniku-Niedobczycach. 86-letnia kobieta trafiła do szpitala. To kolejne podtopienie w tym rejonie!
27.06.2020
0
Zgodnie z wytycznymi ministra zdrowia w całym kraju ruszyły zakłady fryzjerskie. Odwiedziliśmy dziś w południe 18 maja salon „Metamorfoza” w Żorach-Rowniu. Okazuje się, że zajęte są już wszystkie terminy... aż do początku czerwca.
18.05.2020
1
Rozmowa z Bartoszem Demczukiem, jednym z czterech Młodych Panów z Kabaretu Młodych Panów
10.05.2020
0
Łukasz Dwornik: Oszukać rzeczywistość
19.07.2019   Region   Opinie   Wydanie: 2019/29 (3229)

Łukasz DwornikŚwiadoma manipulacja przekazem, zawartym we współczesnej reklamie, dziwić już raczej nie powinna, paleta psychologicznych "chwytów" pozwala na pobudzanie nas do oczekiwanego zachowania. Współcześnie to norma i główny do osiągnięcia cel, stawiany przed marketingowe agencje. Podprogowych zagrywek i wpływania na podświadomość wprawdzie w reklamie zakazano, jednak inne metody wywierania wpływu to powszechne narzędzia. Nie o tym jednak felieton, tylko o autokreacji, budowaniu wizerunku z wykorzystaniem nieczystych, często kłamliwych metod, dlatego uznałem, że od reklamy warto zacząć.

Jedna z popularnych samochodowych marek odeszła od oznaczania na pokrywie bagażnika pojemności silnika, w zamian wpisując w tym samym miejscu moc w kW – to podobno nowa polityka firmy. To samo miejsce i czcionka, skutek jest taki, że czytasz pojemność, a w rzeczywistości to moc. Myślisz - cóż za potężny motor - zajrzysz pod maskę, zwykłe półtora litra.

Ale wróćmy do autokreacji. I tutaj, jak w reklamie, zakłamania i fałszu co nie miara. "Parcie na szkło". Od porannego przebudzenia - do "facebookowego mejkapu". Patrzę i obserwuję, najlepiej wśród własnych znajomych, że jedną stronę od drugiej, tę rzeczywistą od wykreowanej dzieli przepaść. Nie. To nawet nie przepaść. To kłamstwo totalne. Ilość "taniego podkładu", fałszującego prawdziwy wizerunek, jest tak duża, że aż niestrawna. Nienaturalne pozy, zaaranżowane do zdjęcia sytuacje, niczym słaba discopolowa melodia jutro pójdą w niepamięć. A może właśnie nie pójdą? Może powtarzane po wielokroć staną się "prawdą", jak ten niby potężny motor z nazwy o małej pojemności rzeczywistej...? Jedno zdjęcie, zadęcie i znowu zdjęcie – udostępniajcie, aż wirtualny przekaz całkiem przykryje rzeczywistość. I 10 lajków. Kolejne zadęcie i zdjęcie, dajcie "lubieta"! Stworzony od nowa, piękny, idealny choć nierzeczywisty.

W negatywnym znaczeniu autokreacja dorównała reklamie, zwłaszcza na portalach społecznościowych. Jedna fotka to dzisiaj zdecydowanie za mało, co najmniej 10 powinno w poście zawisnąć. Z siłowni - bo przecież jest wysportowany, z pielgrzymki – bo przecież jest wierzący, z książką – bo przecież jest oczytany itd., itp. Niemal każda z czynności poprzedzona "sweet focią", post przed śniadaniem, post na dobranoc. O wizerunek trzeba dbać. Zwłaszcza ten pracowicie wykreowany. Pamiętajmy, że to kreacja. Codziennie przypominajmy sobie o tym. Najlepiej jeszcze przed śniadaniem.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Inspektor RTV 2019-08-11 13:04:26
Reklama dźwignią POdlości
Coraz częściej na łamach gazet Jastrzębskich oraz płotach okolicznych miejscowości ukazuje się reklama :"POseł Gadowski najskuteczniejszym posłem regionu"..Niestety gdy ukazują sie jego wypowiedzi w gazetach ,dziwnym trafem pod nimi nie można dodawać komentarzy. To jest przykład samouwielbienia ale dla mnie to tchórzliwy POseł , bojący sie prowadzić ze społeczeństwem otwartą debatę. O wszystkich jego działaniach ,spotkaniach, dowiadujemy się z mediów po fakcie. ...Udaje że istnieje w społeczeństwie, pokazując swój gadowski sposób politykierstwa licząc na to że frajerzy co nie cierpią PiSu dalej go będą wybierać a on im za to zorganizuje co najwyżej dyktando i poklepie po ramieniu kradnąc innym spracowanym wiek emerytalny aby swoim kolesiom mieć z czego dawać....jednak o likwidacji abonamentu RTV już ani słowa.mam nadzieje że ludzie pamiętają komorników nasłanych przez US grożących wyniesieniem Ich telewizory POnieważ uwierzyli PO.
Czytaj także
pokaż więcej
Rybnik. Miasto z ikrą
e KULTURA
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
enowiny.pl - blok
Nasza sonda
Czy jesteś za zaostrzeniem kar dla pijanych kierowców



LEON - KOPIA

48034,50920,50886,50851,50472,50369,50934,50933,50932,50931,50930,50929,50928,50927,50926,50925,50924,50923,50922,50921,50919,50918,50917,50916,50915,50914,50913,50912,50911,50910,50909,50908,50902,50895,50894,50780,50735,50666,50581,50495,50400,50736,50580,50401,50293,50188,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034