Reklama billboardowa
Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020
Medhouse 2.10.2019- 224.06.2020

Miasta

Rybnik
› Żory
› Jastrzębie-Zdrój
› Wodzisław Śląski
› Racibórz
› Region
Ogłoszenia:
  1. Motoryzacja
  2. Nieruchomości
  3. Mieszkania
  4. Handel
  5. Usługi
  6. Finanse
  7. Zdrowie i Uroda
  8. Turystyka
  9. Praca
  10. Zwierzęta
  11. Różne
  12. Matrymonialne
  13. Dodaj ogłoszenie
48 rodzin z Rybnika zostało obdarowanych w ramach tegorocznej Szlachetnej Paczki. W weekend wszystkich objętych akcją odwiedzili wolontariusze. Zobaczcie zdjęcia z niedzielnego rozwożenia darów.
09.12.2019
0
20 strażaków z komendy w Jastrzębiu-Zdroju brało udział w akcji ratowniczej w Szczyrku. 4 grudnia wybuch gazu zmiótł z powierzchni ziemi trzykondygnacyjny dom. To nasi strażacy ze Specjalistycznej Grupy Poszukiwawczo – Ratowniczej znaleźli w gruzach ciała ośmiorga osób.
06.12.2019
1
7 grudnia o godz. 9.30 w katedrze Chrystusa Króla w Katowicach. Rozpocznie się msza św. żałobna w intencji zmarłego w nocy z wtorku na środę Tomasza Kabisa.
05.12.2019
0
Kryminalni z jastrzębskiej komendy zatrzymali dwóch mężczyzn podejrzanych o posiadanie znacznej ilości narkotyków i tzw. przewóz wewnątrzwspólnotowy.
05.12.2019
0
Przedstawicielka Fundacji "Rodzić po ludzku" prezentuje niepochlebne dla oddziału ginekologii i położnictwa WSS nr 2 w Jastrzębiu opinie. Zupełnie inne dane pokazuje szpital.
21.11.2019
4
Maciej Kopiec, poseł na sejm z ramienia Sojuszu Lewicy Demokratycznej, oraz Łukasz Kohut, europoseł, lider Wiosny w województwie śląskim, postanowili połączyć siły i otworzyć w Rybniku wspólne biuro poselskie
09.12.2019
0
Łukasz Dwornik: Oszukać rzeczywistość
19.07.2019   Region   Opinie   Wydanie: 2019/29 (3229)

Łukasz DwornikŚwiadoma manipulacja przekazem, zawartym we współczesnej reklamie, dziwić już raczej nie powinna, paleta psychologicznych "chwytów" pozwala na pobudzanie nas do oczekiwanego zachowania. Współcześnie to norma i główny do osiągnięcia cel, stawiany przed marketingowe agencje. Podprogowych zagrywek i wpływania na podświadomość wprawdzie w reklamie zakazano, jednak inne metody wywierania wpływu to powszechne narzędzia. Nie o tym jednak felieton, tylko o autokreacji, budowaniu wizerunku z wykorzystaniem nieczystych, często kłamliwych metod, dlatego uznałem, że od reklamy warto zacząć.

Jedna z popularnych samochodowych marek odeszła od oznaczania na pokrywie bagażnika pojemności silnika, w zamian wpisując w tym samym miejscu moc w kW – to podobno nowa polityka firmy. To samo miejsce i czcionka, skutek jest taki, że czytasz pojemność, a w rzeczywistości to moc. Myślisz - cóż za potężny motor - zajrzysz pod maskę, zwykłe półtora litra.

Ale wróćmy do autokreacji. I tutaj, jak w reklamie, zakłamania i fałszu co nie miara. "Parcie na szkło". Od porannego przebudzenia - do "facebookowego mejkapu". Patrzę i obserwuję, najlepiej wśród własnych znajomych, że jedną stronę od drugiej, tę rzeczywistą od wykreowanej dzieli przepaść. Nie. To nawet nie przepaść. To kłamstwo totalne. Ilość "taniego podkładu", fałszującego prawdziwy wizerunek, jest tak duża, że aż niestrawna. Nienaturalne pozy, zaaranżowane do zdjęcia sytuacje, niczym słaba discopolowa melodia jutro pójdą w niepamięć. A może właśnie nie pójdą? Może powtarzane po wielokroć staną się "prawdą", jak ten niby potężny motor z nazwy o małej pojemności rzeczywistej...? Jedno zdjęcie, zadęcie i znowu zdjęcie – udostępniajcie, aż wirtualny przekaz całkiem przykryje rzeczywistość. I 10 lajków. Kolejne zadęcie i zdjęcie, dajcie "lubieta"! Stworzony od nowa, piękny, idealny choć nierzeczywisty.

W negatywnym znaczeniu autokreacja dorównała reklamie, zwłaszcza na portalach społecznościowych. Jedna fotka to dzisiaj zdecydowanie za mało, co najmniej 10 powinno w poście zawisnąć. Z siłowni - bo przecież jest wysportowany, z pielgrzymki – bo przecież jest wierzący, z książką – bo przecież jest oczytany itd., itp. Niemal każda z czynności poprzedzona "sweet focią", post przed śniadaniem, post na dobranoc. O wizerunek trzeba dbać. Zwłaszcza ten pracowicie wykreowany. Pamiętajmy, że to kreacja. Codziennie przypominajmy sobie o tym. Najlepiej jeszcze przed śniadaniem.

Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości z Rybnika, felietonista Tygodnika Regionalnego Nowiny

Dodaj komentarz

Komentarze

* - pole wymagane

Inspektor RTV 2019-08-11 13:04:26
Reklama dźwignią POdlości
Coraz częściej na łamach gazet Jastrzębskich oraz płotach okolicznych miejscowości ukazuje się reklama :"POseł Gadowski najskuteczniejszym posłem regionu"..Niestety gdy ukazują sie jego wypowiedzi w gazetach ,dziwnym trafem pod nimi nie można dodawać komentarzy. To jest przykład samouwielbienia ale dla mnie to tchórzliwy POseł , bojący sie prowadzić ze społeczeństwem otwartą debatę. O wszystkich jego działaniach ,spotkaniach, dowiadujemy się z mediów po fakcie. ...Udaje że istnieje w społeczeństwie, pokazując swój gadowski sposób politykierstwa licząc na to że frajerzy co nie cierpią PiSu dalej go będą wybierać a on im za to zorganizuje co najwyżej dyktando i poklepie po ramieniu kradnąc innym spracowanym wiek emerytalny aby swoim kolesiom mieć z czego dawać....jednak o likwidacji abonamentu RTV już ani słowa.mam nadzieje że ludzie pamiętają komorników nasłanych przez US grożących wyniesieniem Ich telewizory POnieważ uwierzyli PO.
Czytaj także
pokaż więcej
Rybnik. Miasto z ikrą
e KULTURA
Możesz ten artykuł oznaczyć jako przeczytany
LEON
MEDHOUSE
Nasza sonda
Czy jesteś za zaostrzeniem kar dla pijanych kierowców




48034,48840,48831,48829,48826,48732,48845,48849,48847,48846,48844,48843,48842,48841,48839,48837,48836,48835,48834,48833,48832,48830,48828,48827,48825,48824,48823,48822,48821,48820,48819,48791,48688,48686,48685,48687,48763,48724,48676,48636,48601,48764,48725,48677,48638,48602,44450,44340,44173,43982,43745,41464,41185,41139,41093,40871,46258,46120,46045,46031,46034