Klienci ZUS w Rybniku od jakiegoś czasu otrzymują zainfekowane maile / arch.
Klienci ZUS w Rybniku od jakiegoś czasu otrzymują zainfekowane maile / arch.

Z informacji, którą od swoich klientów otrzymał Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rybniku wynika, że ZUS wysyłał do nich a-maile, z którymi nie ma nic wspólnego.

- Temat korespondencji "Błąd w ZUA" nasuwał skojarzenia, że może pochodzić z ZUS, a informacja zawiera dane o błędnie opłaconych składkach. - Przestrzegamy, aby nie otwierać takiego maila. Może on spowodować zawirusowanie komputera lub przejęciem danych z wrażliwych z naszego systemu - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail w takim przypadku jednak zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.

ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, które teoretycznie pochodzą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci. W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.

Komentarze

Dodaj komentarz