Remigiusz Rączka, Justyna Święty-Ersetic i zespół folkowy Carrantuohill ambasadorami kampanii „Wybieram Śląskie” / D. Gajda, I. Stajer
Remigiusz Rączka, Justyna Święty-Ersetic i zespół folkowy Carrantuohill ambasadorami kampanii „Wybieram Śląskie” / D. Gajda, I. Stajer

Koronawirus najbardziej dał się we znaki branży turystycznej i gastronomicznej. Jednym ze skutków była plajta restauracji, pubów, kawiarni, a ofiarą m.in. restauracja znanego z telewizyjnych anten Remigiusza Rączki. Musiał zamknąć prosperujący dotąd lokal w Wodzisławiu Śląskim. „Chcielibyśmy podziękować Wam w imieniu wszystkich naszych pracowników. Dziękujemy naszym stałym gościom z całego Śląska i nie tylko, za miłe słowa, atmosferę, którą wspólnie tworzyliśmy, za wszystkie zorganizowane imprezy, festiwale, pozytywne i negatywne opinie, z których zawsze wyciągaliśmy wnioski. Dziękujemy również naszym byłym pracownikom i współpracownikom za trud, zaangażowanie i pozytywną energię” - napisał kuchmistrz na Facebooku.

Wśród bohaterów kampanii „Wybieram Śląskie” znaleźli się ponadto: bracia Łukasz i Paweł Golcowie, Adam Małysz, Tomasz Rożek, Witold Bańka, Justyna Święty Ersetic, zespół Carrantouhill, Krzysztof Wielicki, Beskidzka i Jurajska grupa GOPR oraz Ojcowie Paulini z Jasnej Góry. Wszyscy odczuli skutki koronawirusa, artyści nie koncertowali, sportowcy nie startowali, duchowni notowali znacznie mniejsze darowizny od wiernych.

- Naszym celem jest odbudowanie potencjału turystycznego regionu. Kampania #WybieramŚląskie ma pokazać, że wbrew krzywdzącym informacjom, które pojawiały się w niektórych mediach, województwo śląskie jest bezpieczne – mówi marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski.

- Jesteśmy najbardziej przebadanym regionem w kraju pod względem covid-19. Mamy świetnie przygotowane kurorty. Beskidy, Jura Krakowsko-Częstochowska, Śląsk Cieszyński, nieodkrytą w mojej ocenie krainę Górnej Odry i oczywiście centralną część województwa, w której znajduje się Szlak Zabytków Techniki, kulinarny Szlak Śląskie Smaki i powstający Szlak Paulinów. Tych lokalizacji, które warto odwiedzić jest bardzo dużo. Województwo śląskie jest piękne, różnorodne, a mieszkańcy gościnni. Wybierzcie Śląskie. Serdecznie zapraszam – przekonuje marszałek.

Celem kampanii jest pokazanie bogactwa kulturowego, przyrodniczego i turystycznego województwa śląskiego i zachęcenie do spędzenia tegorocznego urlopu w naszym regionie.

Kampania jest częścią „Śląskiego pakietu dla turystyki”, który ma wesprzeć branże turystyczną w regionie. Wartość projektu to 3,5 mln zł. Zakłada on nie tylko wsparcie finansowe, ale i promocję obiektów oraz atrakcji turystycznych znajdujących się na terenie województwa śląskiego. Cel to przyciągnięcie turystów, odbudowanie rynku turystycznego i pokazanie, że Śląskie jest bezpieczne, atrakcyjne i urozmaicone geograficznie i kulturowo.

Galeria

Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz